El XV Cafè de la Innovació XISCAT aborda els reptes de l’adopció de la innovació a la pràctica clínica
El 18 de maig va tenir lloc una nova edició del “Cafè de la Innovació”, en aquesta ocasió va ser una jornada centrada a analitzar casos i experiències d’adopció de la innovació a la pràctica clínica. – Programa
La trobada, celebrada en format híbrid (presencial i online), en l’edifici Ripoll del Parc Taulí, va reunir entre ambdues modalitats d’assistència, 60 professionals de l’àmbit sanitari, de la innovació i de la gestió hospitalària per reflexionar sobre com traslladar la innovació al sistema assistencial i generar un impacte real en pacients i professionals.
La sessió va ser inaugurada per Martín León Hermoso, coordinador de la xarxa XISCAT i responsable d’Innovació de l’I3PT, que va destacar la importància de crear espais de debat entre els diferents agents de l’ecosistema sanitari per compartir perspectives sobre les barreres, dificultats i oportunitats vinculades a l’adopció de la innovació.
La taula rodona moderada per Lluís Blanch, Coordinador de la Plataforma ITEMAS – ISCIII i per Neus Domènech, Referent d’Innovació a la Fundació Hospital d’Olot i Comarcal de la Garrotxa va comptar amb la participació de Marc Gibert, referent d’innovació de la Unió Catalana d’Hospitals; Ana Martí, directora d’Estratègia i Qualitat de la Corporació Sanitària Parc Taulí; Mariona Serra, representant de Catalonia. Health; i Víctor Torres, Innovation Manager de la Fundació Salut Empordà.
Durant el debat, els participants van coincidir en la necessitat d’enfortir la col·laboració entre hospitals, entitats sanitàries, empreses i agents de l’ecosistema innovador per facilitar que les solucions innovadores arribin de manera efectiva a la pràctica clínica.
Així mateix, es va posar en relleu que un dels grans reptes actuals no és únicament generar innovació, sinó garantir-ne la implementació real dins del sistema sanitari, assegurant que aporti valor tant als professionals com als pacients, familiars i usuaris. En aquest sentit, es van abordar aspectes relacionats amb la transformació organitzativa, els models d’adopció, l’avaluació de l’impacte i la importància de disposar d’estructures i lideratges que impulsin el canvi dins de les organitzacions.
Els ponents també van destacar el paper estratègic de la innovació col·laborativa i la necessitat d’avançar cap a models més àgils i sostenibles que permetin accelerar la transferència de coneixement i la incorporació de noves solucions a l’entorn assistencial.
La jornada va concloure amb un espai de networking i debat entre els assistents, consolidant el Cafè de la Innovació com un fòrum de referència per compartir experiències i promoure la cultura de la innovació en processos en l’àmbit sanitari.
Es pot accedir a la gravació del XV Cafè de la Innovació de Xiscat fent clic aquí.






Comentaris recents