El passat 28 de novembre es va celebrar la segona edició dels Premis Impulsa del Consorci de Salut i Social de Catalunya (CSC), amb el suport de la Fundació Tic Salut Social i la col·laboració de Bayer, Johnson&Johnson, NovoNordisk i GSK, que han patrocinat les diferents categories.
D’un total de 157 projectes presentats – 39 de membres de XISCAT-, se’n van seleccionar 26 com a finalistes, 6 dels quals d’entitats de la nostra xarxa i on 2 van ser guanyadors.
Relació de finalistes XISCAT al premi impulsaCSC amb els títols dels projectes i les categories:
- Badalona Serveis Assistencials
Títol: Autis+: Programa d’incorporació de les TIC amb finalitat terapèutica per als infants i joves amb Trastorns de l’Espectre Autista (TEA). Categoria “General”. - Corporació Sanitària Parc Taulí
Títol: Prevenció i gestió del risc de suïcidi mitjançant algoritmes d’intel·ligència artificial entrenats amb real world data de pacients (salut mental) – IDICIUS. Categoria “IA en l’àmbit salut”. - Consorci Hospitalari de Vic
Títol: Ús d’un sistema d’intel·ligència artificial per al diagnòstic de la retinopatia diabètica en la pràctica clínica. Categoria “Malalties de la retina” - Consorci Sanitari de l’Anoia
Títol: BCG-HUB: BCG-Hub: Plataforma Intel·ligent per a la Coordinació, Seguiment i Personalització del Tractament Intravesical amb BCG d’Immunoteràpia en Tumors Vesicals No Invasius. Categoria “Càncer i Urologia”.
Títol: CSALUDABLE: Abordatge Integral de l’obesitat i la salut cardiovascular mitjançant Realitat Augmentada. Categoria “Abordatge integral de l’obesitat”.
- Fundació Privada Hospital Asil de Granollers
Títol: Aplicació mòbil per facilitar la presa de decisions en la indicació terapèutica per al maneig de les fractures intracapsulars desplaçades de fèmur per a professionals traumatòlegs. Categoria “IA en l’àmbit social”.
Els 2 projectes guanyadors van ser els del Consorci Sanitari de l’Anoia: BCG-HUB: BCG-Hub i CSALUDABLE.
Donem l’enhorabona als guanyadors i finalistes i ens congratulem pel volum de projectes presentats per part dels hospitals de la nostra xarxa que posa en relleu la gran tasca que s’està fent en l’àmbit de la innovació en tots ells.
Comentaris recents